מסחר אלקטרוני

מסחר אלקטרוני 

רקע כללי – מסחר אלקטרוני

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים מקימים חנות אלקטרונית ו/או משתמשים בפלטפורמות קיימות כגון eBay, amazon, aliexpress, wish וכדומה על מנת לשווק מגוון רחב של מוצרים. השימוש בחנויות המסחר האלקטרוני חוסכות למוכרים עלויות של הקמת חנות פיזית, עובדים, שיווק, פרסום וכו' ועוזרות להגדיל את נתח השוק וקהל הלקוחות של העסק. אם בעבר קהל הלקוחות היה בעיקר קהל המתגורר סמוך לבית העסק, עובד באזור או עוברי אורח,  נכון לימנו הפלטפורמות שהוקמו כולל מערך האספקה היעיל הגדילו את היקף הרכישות באינטרנט בצורה משמעותית מאוד והרחיבו את ציבור הלקוחות לקהל לקוחות מגוון המתגורר בכל רחבי המדינה בה נמצא העסק ואף לקהל לקוחות במדינות מרוחקות, כלומר, מיליארדי לקוחות פוטנציאליים.

מע"מ בתחום המסחר אלקטרוני

לפי חוק מע"מ – על עסקה בישראל ועל יבוא טובין יוטל מס ערך מוסף בשיעור אחד ממחיר העסקה או הטובין. כלומר, על מנת שיחול מע"מ על העסקה היא צריכה להתבצע בישראל.

עסקה שבוצעה באתר מסחר אלקטרוני השייך לישות המוגדרת כתושבת ישראל על ידי לקוח ישראלי תחוייב במע"מ בשיעור מלא.

עסקה שבוצעה באתר מסחר אלקטרוני השייך לישות המוגדרת כתושבת ישראל על ידי לקוח תושב חוץ כאשר הסחורה הנרכשת מסופקת ממדינת ישראל תחוייב במע"מ בשיעור מלא במידה ולא יערך רשומון יצוא עבור יצוא הסחורה. במידה ויערך רשומון יצוא פרטני או שהעסקה תיכלל ברשומון יצוא מרוכז יחול מע"מ בשיעור 0% וניתן יהיה להזדכות על המע"מ עבור רכישת הסחורה/ייצורה.

עסקה שבוצעה באתר מסחר אלקטרוני השייך לישות המוגדרת כתושבת ישראל על ידי לקוח תושב חוץ כאשר הסחורה הנרכשת מסופקת ממדינת חוץ ולא נכנסת כלל למדינת ישראל לא תחוייב במע"מ כלל שכן היא לא עונה להגדרה של עסקה בישראל. סוחרים רבים משתמשים בשיטת הדרופשיפינג שבה הם משווקים מוצרים דרך אתרי מסחר ללא החזקת מלאי, את העסקה שבוצעה על ידי לקוח הקצה הם מפנים ישירות ליצרן/חנות אחרת/סיטונאי ומשמשים כמעין מתווך עבור העסקה.

מס הכנסה בתחום המסחר אלקטרוני

תיקון 132 לפקודת מס הכנסה קבע את שיטת המיסוי בישראל כשיטת מיסוי פרסונאלית. סעיף 2 לפקודה קובע כי : "מס הכנסה יהא משתלם, בכפוף להוראות פקודה זו, לכל שנת מס, בשיעורים המפורטים להלן, על הכנסתו של אדם תושב ישראל שהופקה או שנצמחה בישראל או מחוץ לישראל ועל הכנסתו של אדם תושב חוץ שהופקה או שנצמחה בישראל".  תושב ישראל מחוייב לשלם מס הכנסה על מלוא הכנסותיו בארץ או בחו"ל ללא קשר היכן הופקה או נצמחה ההכנסה. לעניין זה תושב ישראל – כולל חברה המוגדרת כתושבת ישראל (גם אם היא רשומה בחו"ל, אך הניהול והשליטה בה מתבצעים מישראל).

מיסוי בתחום המסחר האלקטרוני – השירותים שמספק משרד רואי החשבון גיתית קפלן

משרד רואי החשבון גיתית קפלן בעל נסיון עשיר בייצוג לקוחות ובטיפול בנושאיהם הכספיים בתחום המסחר האלקטרוני. רואת חשבון קפלן גיתית עורכת פגישות יעוץ פרטניות לכאלו השוקלים להקים חנות אינטרנטית או להתחיל לסחור בפלטפורמות הקיימות. על מנת להעמיק את הידע בנושא ולצבור ניסיון אישי בכל שלבי התהליך הוקמה חנות אינטרנטית  QART.CO.IL על פי הנחיות המשרד. משרדנו ישמח לעמוד לשירותך בנושא זה ובכל נושא אחר בתחומי ראיית חשבון, הנהלת חשבונות ומסים.

מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, לצורך קבלת מידע רלוונטי יש להגיע ליעוץ מקצועי פרטני

 

שתף מאמר Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

התגובות סגורות.

Content | Menu | Access panel